.

2008 m. vasario 29 d.

Abortai ir jų uždraudimas – politizuota religija

Siekdami, kad abortai būtų uždrausti įstatymu, krikščionys fundamentalistai tiesiog bando primesti visuomenei savo religinius įsitikinimus.

Įstatymiškai uždraudus abortus, jų nesumažėtų, tiesiog abortai būtų atliekami užsienyje arba nelegaliai.

Vadinasi, uždrausti abortus yra siekiama ne dėl racionalių priežasčių, tokių kaip moterų sveikata ar poreikis didinti gimstamumą.

Pagrindinis dabartinių abortų priešininkų argumentas yra teiginys, kad aborto metu pašalinamas žmogaus gemalas jau yra žmogus, taigi abortas yra žmogžudystė.

Tačiau įsigilinus tampa aišku, kad tai iš esmės religinis argumentas. Negalima įrodyti, kad aborto metu pašalinamas ląstelių gniužulėlis jau yra žmogus, asmenybė – tuo galima tiktai tikėti.

Gemalo prilyginimas žmogui veda prie absurdo

Yra priimta, kad žmogus įgauna savo, kaip asmenybės, neliečiamybę gimimo metu. Gimęs kūdikis jau yra atsiskyręs nuo savo motinos ir akivaizdžiai nebėra motinos kūno dalis.

Kai kur abortai draudžiami nuo tam tikros vystymosi stadijos, kai vaisius įgauna žmogaus formą. Jau ir šitoks požiūris jau yra ginčytinas, nes tuo metu vaisius dar vis yra moters kūno dalis.

Tačiau pripažinimas neliečiamybės kelių savaičių, dienų ar netgi valandų amžiaus žmogaus gemalui reikštų, kad žmogumi būtų pripažintos viso labo kelios ląstelės genetinės medžiagos, tegul ir turinčios potencialą išsivystyti į žmogų.

O juk žmogui atsirasti užtenka vienos ląstelės su genetine informacija.

Genetika yra vienas sparčiausiai besivystančių mokslų. Jau dabar galima (fiziškai) atkurti žmogų iš jo kamieninių ląstelių. Jei dabar dar negalima išauginti žmogaus iš bet kurios žmogiškos ląstelės, po kelių metų tai galės padaryti kiekvienas genetikas.

Jei pripažinsime teisę į gyvybę kelioms gemalo ląstelėms moters kūne, tai kaip galėsime nepripažinti tokios pačios teisės kiekvienai eksperimentinei ląstelei mėgintuvėlyje?

O jei eisime dar toliau link bešališko teisingumo, tai turėsime pripažinti teisę į gyvybę kiekvienai žmogaus kūno ląstelei.

Akivaizdu, kad pripažindami žmogumi kad ir kokį potencialą turinčias ląsteles, netrukus prieisime prie absurdo ir pati žmogaus gyvybė iš vertybės taps pasityčiojimo objektu.

Todėl esant dabartiniam medicinos išsivystymo lygmeniui, pripažinti žmogumi nesusiformavusį gemalą būtų ne tik neteisinga, bet ir kvaila teisine prasme.

Gemalą pripažinti žmogumi verčia religiniai įsitikinimai

Akivaizdu, kad tarp laikančiųjų kelias gemalo ląsteles žmogumi vyrauja religingi žmonės.

Absoliuti dauguma krikščionybės srovių laiko moters apvaisinimą krikščioniškojo dievo pasireiškimu, ir todėl tiki, kad žmogaus gemalas jau yra savarankiškas šio dievo kūrinys – naujas žmogus.

Kiekvienas žmogus turi teisę tikėti kuo tiktai nori, ir todėl yra gerbtina kiekvienos moters teisė nesidaryti aborto nepaisant aplinkybių (pavyzdžiui, jei žinoma, kad būsimas vaikas tikrai nebus pilnaverčiu žmogumi).

Religinis nepakantumas – pagrindinis kovos už abortų uždraudimą variklis

Judėjimai už abortų uždraudimą vis labiau organizuojasi. „Sustabdykite žudymą“, „Žmogžudystėms - ne“ ir panašūs šūkiai tampa politinių judėjimų vėliavomis.

Tačiau juk ne visi žmonės tiki, kad žmogaus gemalas jau yra žmogus. Ne tik diduma Lietuvos nekatalikų, bet ir didelė dalis vadinančiųjų save katalikais nelaiko gemalo žmogumi (kitaip sakant, skirtingai nuo katalikų fundamentalistų, jie tuo netiki).

Todėl siekiantys uždrausti abortus iš tikrųjų siekia primesti visai valstybei savo religinius įsitikinimus – savo tikėjimą, kad apvaisinta žmogaus kiaušaląstė yra tiek šventa, kad turi būti vadinama žmogumi.

Kitaip sakant, norintieji uždrausti abortus negerbia kitų žmonių įsitikinimų (kad žmogaus gemalas dar nėra žmogus) ir nori jiems prievarta primesti savuosius.

Abortai – eilinis politinių žaidimų epizodas

Jei atkreipsime dėmesį, kada būtent Lietuvoje pradėta plačiai kalbėti apie abortų uždraudimą, pastebėsime, kad tai įvyko būtent tuo metu, kai buvo priiminėjamas įstatymas dėl vadinamojo „Nacionalinio investuotojo“ sukūrimo.

Akivaizdu, kad diskusijos apie abortus atitraukė visuomenės dėmesį nuo šio partinio verslo projekto ir daugiau ar mažiau sumažino tautos pasipriešinimą.

Tai buvo standartinis valdančiųjų partijų ir jų kontroliuojamos žiniasklaidos triukas, tačiau yra ir kitas, kur kas rimtesnis politinis aspektas – jeigu Katalikų bažnyčios hierarchai pažadės savo paramą partijoms, parėmusioms abortų uždraudimą, labai gali būti, kad abortai vis dėlto bus uždrausti nepaisant Konstitucijos, žmogaus teisių, visuomenės nuomonės ir kitų antraeilių detalių Lietuvos politikoje.

Abortai – didelis blogis, bet tai nesuteikia teisės juos uždrausti

Labai norėtųsi, kad lietuvėms nereikėtų darytis abortų.

Su kiekvienu abortu ne tik negimsta dar vienas ir taip ne geriausius laikus išgyvenančios Lietuvos valstybės pilietis, abortas psichologiškai traumuoja moterį visam gyvenimui.

Tačiau ne kiekviena moteris turi materialines galimybes auginti vaiką.

Lietuvos biudžeto politika visų pirma siekia, kaip kuo daugiau padidinti turtingiausiųjų Lietuvos žmonių, milijardierių, tokių kaip Nerijus Numavičius ar Žilvinas Marcinkevičius, turtą, o paramai vaikus auginančioms motinoms lieka tik simboliški trupiniai.

Lietuvos vyriausybės ir žiniasklaidos propaguojama vertybių sistema aukština šaltakraujiškus, ciniškus, per kitų galvas lipančius karjeristus, sugebančius susikrauti kapitalus bet kokiomis priemonėmis ir, tegul ir netiesiogiai, žemina vadinamuosius „nevykėlius“.

Todėl jei neplanuotai pastoja neturtinga mergina, ji turi rinktis tarp sugriautos karjeros, gyvenimo beviltiškame skurde, aplinkinių paniekos ir aborto.

Kad ir koks blogis būtų abortas, niekas neturi teisės priversti moters sugriauti savo gyvenimą. Nei Seimo nariai, nei ministrai, nei vienokie ar kitokie fanatikai juodomis suknelėmis, manantys galį valdyti moterų kūnus.

Sumažinti abortų skaičių ir pasekmes Lietuvoje galima tiktai naikinant ekonomines, socialines ir psichologines priežastis, kurios verčia lietuves juos darytis.

Diskusija

5. mmm2010 07 08 08:25:00

As viena pagimdziau dvynukus ir juos uzauginau be vyro, neturedama jokios materialines geroves. Ir dabar ta pati padaryciau. Dabar turiu dideli buta, nauja masina, gera darba ir du mylincius ir mylimus vaikus. Moterys, darancios abortus galvoja tik apie materialine gerove ir ka zmones pasakys. Jos bijo zmoniu teismo, taciau nebijo teismo, kuri reikes po mirties praeiti. Dabar bus kita karta, kuri negales susilaukti vaiku. Medikai sakys del GMO, del dar kazko. O as manau, atpirkimo uz savo padaryta piktadaryste – savo vaiko nuzudyma.

4. Mergina2010 03 15 22:50:32

bet ka daryt moteriai, kuri visiskai matereliaineapsirupinus? Kuria paliko vyras ir neturi kas jai padetu rupintis atzala? Kai kartais neapsaugo nuo nepageidajamo nestumo kontraceptika ar prezervatyvai? Arba ka daryt nepilnametei? Jus cia tik komentuojat pries abortus negalvodamos apie pasekmes... Niekas ir nesako, kad abortas gerai, bet be jo butu dar blogiau ir tai logiska! Tai naturali gamtos atranka, kam gimti, o kam ne. Taip pat vyksta gyvunu gyvenime, tik tevai uzmusa jau isvydusius dienos sviesa savo jauniklius. Kartais ir moterys pagimdziusios nuzudo kudikius. Tai ziauru, bet toks gyvenimas. Jei moteris nenori tureti vaiko, tai ji bet ka darys, kad tik jo neturetu ir tik jos vienos pasirinkimas, mes neturime del to smergti. O gimdyt kad veliau palikt naslaiciu namuose, valstybei nuo to irgi negeriau. Tai va, brangiosios, nusistaciusios pries abortus, pagalvokit apie save vienokioj ar kitokioj situacijoj, gerai pagalvokit, o tik po to sverkit. Gyvenime yra vienos svarstykles tarp blogio ir gerio, bet jos rodo lygybe ;)

3. Karina2009 07 06 16:28:47

Gemalas, vaisius nėra moters kūno dalis, jo kraujotakos sistema atskira, nervų sistema atskira, viskas atskira. Jis tik priklausomas nuo jos, t.y. gauna maistą iš jos, kaip ir vėliau gimęs kūdikis. Abortas yra nepagarba žmogaus gyvybei, kaip ir mirties bausmės legalizavimas ar pan. Tai yra požiūris, kad vieno asmens gėris yra aukščiau už kito gyvybę. O bandymo įrodyti, kad gemalas tai dar ne žmogus, tikslas – kad žmonės nesuprastų, kad abortas tolygu žmogžudystei ir nejaustų, kad jei valstybė legalizuoja abortus, tai ji pateisina žmogžudystę iš esmės, nes abortų legalizavimas sutinkant, kad tai žmogžudystė, mažintų moralinį žmogžudystės pasmerkimą. O šiaip tai abortai man primena fašizmą – vardan „gražesnės“ visuomenės žudomi tie, kurie tam trukdo.
Šiek tiek statistikos – vidutiniškai kas ketvirtas nėštumas – nutraukiamas. Atrodo, kad abortai daromi lengva ranka – „pastojau netyčia, ai nu dzin, nueisiu, pasidarysiu abortą ir bus ramu“. Beje, yra ir tokių moterų, kuriuos po kelis abortus iš eilės darosi vietoje to, kad naudotų kažkokias apsisaugojimo priemones.
O kas dėl teisių, tai kiekvienas vaikas turi teisę gimti. Ir dar kiekvienas lytiškai santykiaujantis žmogus turi teisę į prezervatyvus.
Šis mano požiūris nesusijęs nei su politika, nei su religija.

2. lastelė2008 03 13 02:56:37

PO tokio straipsnio man žmogus tik mėsos gabalas....
Jei jis išvis tik lastelių darinys nuo pat pradejimo, tai būdamas mokyklinio amžiaus jis vis tiek lastelių darinys tik jų daugiau...
tai kodel as dar turečiau gerbti jo gyvenima, jei galima tas „lasteles“ naikinti pirmosiomis dienomis tai kas pasikeičia...?
man neaišku... ?
Ar žinot kodel tėvai muša vaikus kol jie maži o kodėl nemuša kai jie suauga ?
– suaugusių neskriaudžia todėl, kad bijo gauti atgal.
tai faktas..... :)
Jei ta lastelė galėtu motinai ispyrt i SĖDYNĘ tai ABORTŲ neliktu...

1. Vika2008 03 07 10:12:11

Abortas – kiekvienos moters teisė

  komentaras – 1000 ženklų, tik lietuviškos raidės

Užsisakykite

Lietuviais.lt

naujienas

  • Daugiau ta pačia tema
  • Išgamų kryžius ant Lietuvos karsto

    Dvigubas Jogailaičių kryžius LR herbe (ant vadinamojo „Vyčio“ skydo) gerai tinka mūsų tautą negailestingai šienaujančiai giltinei, vadinamai „Lietuvos Respublika“.

  • Šūdaldemarai ir Mašūdimos – kito kelio nebelieka

    Valdžiai ruošiantis išniekinti lietuvišką raštą, reikia galvoti kaip priešinsimės. Niekas negali mūsų priversti SKAITYTI kitaip, nei MES PATYS NUSPRĘSIME.

  • Ir vėl Vilniuje triumfuoja lenkai

    Polonijos dienos proga 2013 m. gegužės 4 d. Vilniumi žygiavę lenkai atvirai demonstravo savo lojalumą Lenkijai, panieką Lietuvai ir jos valstybinei kalbai, svajonę vėl prijungti Vilnių prie Lenkijos.

  • Aušvicas Gedimino prospekte

    2013 m. kovo 11-osios eitynės Gedimino prospektu Vilnių užtvindžiusių policijos smogikų apsuptyje labai priminė filmus apie Aušvicą ar kitas nacių koncentracijos stovyklas. Savo šalyje tapome, nacių žodžiais, Untermenschen.

  • Su Vasario 16-ąja!

    Vasario 16 – vienintelė iš „valstybinių“ švenčių, žyminti tikrai teigiamą įvykį lietuvių tautos istorijoje. Šia proga privalu prisiminti Kudirką, Jablonskį, Basanavičių ir kitus mūsų mirštančios tautos kūrėjus.

  • Nesakau „žiniasklaida“

    Kadangi LNK nepaneigė mane apšmeižusios informacijos, paskelbtos laidoje „Labas vakaras, Lietuva“, kreipiuosi į žurnalistų etikos inspektorių. Nors dėl vieno dalyko sutariu su Vytautu Landsbergiu. :-)

  • Keičiu orientaciją :-)

    Nuo šiol stengsiuosi mažiau rašyti apie Lietuvą ir lietuvių tautos problemas. Yra ir daugiau įdomių temų. :-)

  • Ir vėl aukos balsuos už savo budelius

    Nors prieš rinkimus partiečių įžūlumas pasiekė istorinę viršūnę, lietuviai vėl eis balsuoti ir rinks eilinę vagių vyriausybę. Jei eini balsuoti, prarandi teisę piktintis, kad valdžia apvagia tave ir tavo šalį bei tautą.

  • Sveikinu su tautine Drąsos diena!

    Rugsėjo 12-ąją nepamirškime uždegti žvakutės ir pakelti taurės prisimindami tuos, kurie neišsigando ir padėjo savo galvas gindami mūsų šalį ir tautą.

  • Pagaliau atostogos!

    Po penkiolikos įtempto rašymo dienų laikas padaryti pertrauką.

  • Tekstai
    šia tema
  • Išgama

    Išgama – sąvoka. Išgama – turbūt geriausias trumpas lietuviškas pavadinimas Lietuvą išduodančiam politikui.

  • Karalius Mindaugas – niekšybės kultas? (1)

    Istorinis Lietuvos karalius Mindaugas yra garbinamas istorikų ir politikų. Tačiau istoriniai šaltiniai liudija, kad Lietuvos valstybės simboliu paskelbtas žmogus buvo bailys, klastingas žudikas ir išdavikas, išgama, karūną gavęs mainais į pusę Lietuvos.

  • Karalius Mindaugas – niekšybės kultas? (2)

    Margiris ir narsieji Pilėnų gynėjai užmiršti, užtai kiekviename žingsnyje mus persekioja lietuvybės ir moralės naikinimą išaukštinančio mito apie Mindaugą ir „krikštą“ atgarsiai. Netgi Eurovizija yra tapusi oficialia lietuviškumo naikinimo priemone.

  • Karalius Mindaugas – niekšybės kultas? (3)

    Išaukštinę Mindaugą su ciniškųjų istorikų pagalba, šiandieniniai Lietuvos valdovai mano pateisinę ir savo pačių niekšybes. Lietuvybė toliau žeminama, Lietuva pardavinėjama, ir taip pat kaip ir 13 a. Mindaugo nusikaltimai, tai vadinama „ėjimu į Europą“.

  • Pagonybė ir pagonys

    Pagonybė ir pagonys – sąvokos ir vartojimas. Žodžiai pagonys ir pagonybė buvo išgalvoti ir dar dabar yra vartojami krikščionių siekiant pažeminti kitų tikėjimų žmones.

  • Genocidas

    Genocidas – sąvoka ir trumpas komentaras

Kai uždarys, lietuviais.lt,
bus lietuviais.com
www.lietuviais.lt / dienoraštis
Vilties medis Rytinėje žvaigždėje
LIETUVIAIS
norime
ir būt?
pagrindinisforumas
dienoraštis
tekstai
apie Lietuviais.ltparodytikontaktai
© 2004 – 2017 Giedrius Šarkanas        kontaktai

.

 x 

Ankstesnis įrašas

Sekantis įrašas

Naujausias įrašas

Daug. kom. įrašas

Atsitiktinis įrašas

  komentaras – 1000 ženklų, tik lietuviškos raidės

   Vardas




dalintis